Osoby, jakie pragną zrzuć zbędne kilogramy, powinny nauczyć się oszczędzać kalorie. Nie tylko dieta wpływa na odchudzanie, niemniej jednak również dbanie o to, żeby nie zjadać zanadto kalorycznych produktów, a zastępować je ich odchudzonymi odpowiednikami. Niezwykle prosto zrobić to, jeśli ubóstwiamy nabiał, gdyż sklepowe półki aż uginają się pod odtłuszczonymi serkami, mlekiem, jogurtami, śmietaną lub maślankami. Dla przykładu selekcjonując mleko 1,5-procentowe w miejsce 3,2-procentowego oszczędzamy 30 kalorii na jednej szklance, a zastępując ser feta serem twarogowym półtłustym możemy zapomnieć aż o 100 kaloriach. Również kupując mięso jesteśmy w stanie zaoszczędzić od paru do kilkuset kalorii, np. zamieniając plater karkówki plastrem schabu pozbędziemy się powyżej 100 kalorii, a kupując filet z dorsza w miejsce tego z łososia oszczędzimy nawet 250 kalorii. W czasie diety odchudzającej porządniej zrezygnować ze słodyczy czy słodzonych napojów, niemniej jednak jeśli jest to dla nas nadzwyczaj dokuczliwe od czasu do czasu jesteśmy w stanie pokusić się landrynki zamiast krówek (lżejsze o 45 kalorii) czy delikatesy w miejsce markizów (są one skromniej tuczące o około 40 kalorii w przeliczeniu na jedną sztukę ciastka). Sprawdź więcej informacji na stronie PANDAcatering.pl.