Każda działalność, jaką wolno prowadzić, wraz z upływem czasu podlega przemianom. Dzieje się tak, bo zmieniają się warunki otoczenia w jakim funkcjonuje oraz musi ona zostać dostosowana do zmian, aby móc dalej sprawnie funkcjonować. Nie bez powodu funkcjonuje w biznesie powiedzenie mówiące, że ten kto się nie rozwija, ten się tak w zasadzie cofa. Ludzie, tworzący oraz zajmujący się daną działalnością, chcąc osiągać jak perfekcyjne wyniki, także pracują cały czas nad tym, aby ich biznes działał jak najprzyzwoiciej i przynosił zyski.

Bez tego nieustannego czuwania oraz wprowadzania zmian w wyniku reakcji na zmienne otoczenie (lub w lepszym przypadku – kiedy przewiduje się rozkwit sytuacji i jako pionier wprowadza rozwiązania do spraw, które się dopiero wydarzą) korporacja byłaby bezbronna i skazana na porażkę. Nie inaczej jest w działalności internetowej.Tu działa to wręcz ze zwielokrotnioną siłą, ponieważ dynamika zmian jest niezmiernie duża a potencjał rozwojowy duży.

Tu, w przeciwieństwie do klasycznych przedsiębiorstw, bez ustanku jest szansa na dokonywanie istotnych zmian, na rewolucyjne odkrycia, które wyprowadzą jednostkę gospodarczą na jeszcze wyższy poziom obrotów. Należy tylko nieustannie się ulepszać. Taki proces ciągłego ulepszania oraz zmian przechodzi pozycjonowanie. Z każdym rokiem staje się ono coraz ważniejsze w strategii rozwoju korporacji, szczególnie tych prowadzących sklepy internetowe – potwierdza to www.

Jednakowoż oraz te, dla których ich witryny internetowe są nadzwyczaj istotnym szczegółem prowadzonej aktywności, również doceniają coraz o wiele bardziej znaczenie pozycjonowania. Zaczęło być tak istotne około dziesięciu lat temu. Wtenczas wszystko funkcjonowało jeszcze totalnie inaczej. Pozycjonowanie było prostsze, wystarczyło prawidłowo nazwać stronę, zbudować porządny nagłówek oraz wyszukiwarki umieszczały taką witrynę wysoko w wynikach.

Lecz wtedy firmy nie doceniały jeszcze znaczenia tego faktu. Dopiero wraz z błyskawicznym rozwojem internetu oraz zmianą nawyków klientów, którzy w coraz to większym stopniu zaczęli korzystać z tego kanału jako głównego źródła wiadomości, przedsiębiorcy zaczęli zadbać o to, żeby ich jednostka gospodarcza pojawiała się maksymalnie wysoko w wynikach wyszukiwania.