Reklama staje się w obecnych czasach coraz to ważniejsza, aby przedsiębiorstwo osiągnęło komercyjny sukces. W ciągu zaledwie kilkunastu rozwinęła się również w Polsce. Obecnie wyróżnia się już dużo jej form, jakie rozpowszechniane są przez środki masowego przekazu, jednakowoż popularnością cieszą się też jej małe formy, jak choćby ulotki. We wszystkich reklamach graficznych wybitnie ważne są w głównej mierze zastosowane odcienie. Czcionki, zdjęcia muszą przyciągnąć uwagę kontrahentów, nie mogą w związku z tym być mdłe oraz nijakie. Najlepiej, aby miały barwy żywe i intensywne.

Doskonale sprawdza się w tej roli zieleń, niebieski lub pomarańcz. Ciekawe są też reklamy, w których czerwień, róże i podobne im barwy mocno odbijają się na czarnym tle. Intrygująca grafika powinna przy tym wszystkim w jakiś sposób współgrać z porządnie skomponowanym tekstem. Nie za długim i nie za krótkim, tylko takim w sam raz, w jakim zawarte zostaną wszelkie najważniejsze informacje.

Reklamy graficzne to zarówno te najmniejsze ulotki, jak też oraz wielkoformatowe billboardy, które spotkać wolno w centrach kolosalnych miast. W gospodarce wolnorynkowej liczy się już nie tylko sama jakość oferowanych artykułów – sprawdź torby reklamowe. Konsument nim się na nie skusi, w pierwszej kolejności musi o nich usłyszeć. W takich wypadkach niezbędna staje się już promocja i reklama. Marketing niezmiernie dynamicznie rozwija się zaledwie od kilkunastu lat, a sama branża reklamowa stała się jedną z ważniejszych w sektorze usług. W zależności od charakteru artykułu oraz typu kontrahentów, do jakich jest on skierowany, wyróżnia się wiele rodzajów i typów reklamy, które rozpowszechniane są na przeróżne sposoby. W krótkim czasie oraz do najogromniejszej ilości kontrahentów są w stanie dotrzeć reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe.

Lecz ważne są też i te mniejsze jej formy, jakie bezpośrednio trafiają do potencjalnych kontrahentów. Jedną z nich są foldery. Małe broszurki informacyjne na ogół mają praktyczny format, są barwne, zawierają sporo zdjęć i wszelkie potrzebne informacje o towarze lub też usłudze. Przeważnie taką małą formę reklamy wybierają szkoły językowe, restauracje i inne punkty gastronomiczne, a czasem także oraz biura podróży.